FANDOM

"to coś...było już zanim nastała era mrocznej technologii.
imperium nie docenia ich siły rażenia, ale ja wiem że to tylko dzięki mnie będzie z nich pożytek"
-Nathanel Hawk o bombach jakie znalazł na planecie Paradise prime

bomba penetracyjno-sejsmiczna lub pogromca miast i bunkrów, jest to nie zwykle rzadko spotykanym w Regimentach astra militarium bombą do tego stopnia że jedyne Fabryki broni i amunicji imperium które je produkują znajdują się tylko na Paradise prime.

Historia

Na Paradise Prime jest nie wiele dokumentów mówiącym o historii tego rodzaju bomb zwłaszcza o pogromcu miast i bunkrów.

najprawdopodobniej bomby powstały w połowie 3M jako świetnie nadająca się broń do niszczenia ciężko opancerzonych jednostek, niestety nie przetrwały dokumenty mówiące o tym kto je stworzył i przez kogo były wykorzystane, ale przejmuje się że to byli najbardziej potężne armię z starożytnej terry, bomby były produkowane dalej przez milenia aż przestano je produkować gdy skończyła się era mrocznej technologii a ludzkość odcięta od galaktyki szybko o jej zapomniała.

żeby bomby wyszły na światło dzienne musiało upłynąć tysiące lat aż najmłodszy gubernator planety Paradise prime Nathanel Hawk je odkrył.

w 022,42M ludzie nathanela odkryli że pod jego miastem-kurortem znajduje się setki metrów pod ziemią magazyny z sprzętem przed milenia, wysłano ekspedycje która miała to sprawdzić Raport był że znaleźli masę bomb o aerodynamicznym kształcie.

tygodnie później nathanel chcąc je przetestować, kazał adeptus mechanicus sprowadzić na planetę imperialnego tytana i kilka innych jednostek pancernych lecz mechanicus nie wiedział w jakim celu miały zostać użyte pojazdy i tytan, na oczach wojskowych i kapłanów rzucono na tytana bombę która w krótkim czasie osiągnęła prędkość naddźwiękową i przebiła się przez tytana eksplodując pod jego stopami i się przewrócił, potem bomby zostały rzucone na mniejsze pojazdy i z ogromną prędkością wbijały się i eksplodowały lekko podrzucając płonące wraki, taką samą próbę zrobił na oczach generałów z astra militarium którzy byli zaproszeni lecz nie robiło na nich dużego wrażenia i z milczeniem wrócili, jednak taka reakcja nie zniechęciła nathanela do przestania interesowania tej i kazał je rozwijać i opracować coraz to potężniejsze wersje.

gdzieś w 024,42M zaplecze techniczne Paradise prime stworzyło najpotężniejszą wersje bomby z wdzięczną nazwą "Earthquake", kuszonym przetestowaniem prototypu chciał go rzucić na miasto Kumihan lecz ostatecznie (z powodu że gdyby zamierzał rzucić bombę to naraziłby się na gniew Randalla czy Federacji za "ludobójstwo" miał też na uwadze że astra militarium od dłuższego czasu go ma pod obserwacje tak samo co administracja imperium) zrezygnował z tego pomysłu i przetestował na mieście makiecie na poligonie doświadczalnym.

Charakterystyka

pogromca miast i bunkrów ma swoją nazwę nie bez powodu, aerodynamiczny opływowy kształt umożliwia mu na osiągnięcie prędkości nawet do 5 machów, żeby miał taką właściwość to głowica musi być ciężka by jej ciężar przyczynił by się do osiągnięcia prędkości naddźwiękowej, posiada też wykrzywione w lewo lotki by nadać jej rotacje co sprawia że głowica pełni funkcje wiertła co też się przekłada że można za jego pomocą zniszczyć w kolosalnych rozmiarach bunkier (i pogrzebać żywcem personel)

typy bomby

w 42M istnieją kilka rodzajów tych bomb co każda ma swoje zastosowanie.

  1. Wersja small (ang. mały)- ta wersja jest przeznaczony do niszczenia lekko lub średnio opancerzonych pojazdów.
  2. Wersja medium (ang. średni)- ta wersja jest większa i ciężka można za jego pomocą zniszczyć większe pojazdy czy też nawet imperialnych tytanów, niszczy też zakopane podziemiom bunkry powodując sztucznie wywołane trzęsienie ziemi o skali 2,5-5,5 w skali Richtera.
  3. Wersja Big daddy (ang. wielki ojciec lub tatusiek)- ta wersja jest wielce przydatna jeżeli chodzi o niszczenie większych bunkrów czy baz wojskowych, powoduje sztuczne trzęsienie ziemi skali 6,0-8,0 w skali Richtera.
  4. Wersja Doom- ta wersja jest zmorą dla sił dominium tau i tylko co powoduje jeszcze silniejsze trzęsienie ziemi ale i też impulsy elektromagnetyczne które pokonują setki kilometrów i odcinając bazy od zasilania (nawet od zasilania awaryjnego).
  5. Wersja Earthquake- najpotężniejsza wersja jaką kiedykolwiek ja stworzono, potrafi zniszczyć w kolosalnych rozmiarach podziemnie miasto albo miasto w ogóle powodując niezwykle potężne trzęsienie ziemi wykraczające bardzo mocno poza skalę Richtera że nawet spowodował by erupcje pobliskich wulkanów.

Wady

mimo wiele zalet są i też wady

do najbardziej uciążliwych jest wysoki koszt produkcji czy (kiedyś) wadliwy zapalnik ale i też delikatność co może spowodować naglą detonacje o jakiś obiekt dlatego pakuje się je w osobnych skrzyniach (jedna skrzynia dla jednej bomby) co też powiększa koszty przenoszenia tych bomb.

inną wadą jest różnica penetracji która nie tylko zależy od wersji ale też wysokość i kąt nachylenia, bombowce przenosząc bombę muszą rzucić z dużej wysokości mini. 8 Km jeżeli niżej to zapalnik nie zdąży się uzbroić i dojdzie do opóźnionej detonacji.