Broń Zerowa

Karabin zerowy

Broń zerowa: wersja dla piechoty

Broń zerowa to nowość w Imperium, odnaleziona i zrekonstruowana z niekompletnego STC broni nieznanego wzoru lasera .Zakon Niosących Karę nie ujawnił, gdzie dokładnie odnalazł uszkodzony STC ani jak udało się uzyskać z niego nieuszkodzone informacje. Konstruktorem broni tego typu jest tech - marine NK, Hefaistos. Prawdopodobnie stało się to na jednej z planet odbitych podczas Krucjaty Forsarrskiej. Dzięki prawu do wprowadzania własnych konstrukcji i wynalazków, marines z Incubusa stworzyli potężne narzędzie zniszczenia, któremu potędze dorównuje jedynie niebezpieczeństwo używania. Broń zerowa została zaaprobowana i przyjęta do produkcji w Imperium, o dziwo, bez protestów ze strony Mechanicum jak w przypadku Predatora typu Baal Krwawych Aniołów. Ale niektórym po prostu można więcej.

Zasada Działania

Broń zerowa każdego typu, od tej montowanej na statkach kosmicznych, po broń piechoty i pojazdów wykorzystuje emiter pola zerowego - wytwarza on silny promień laserowy, który przepuszcza się przez unikalną kombinację kilku kamieni szlachetnych, które zmieniają go i nadają mu mocy. Następnie promień ładuje pocisk ze szkła pancernego , osłabiając go, dzięki czemu, gdy już wystrzeli, może się rozbić w celu, oddając gwałtownie energię promienowania nieznanego rodzaju, doprowadza do wyparowania materii w promieniu 5 krotnie większym niż sam pocisk. Promieniowanie nie niszczy w żaden sposób tarcz pola siłowego (każdego rodzaju), toteż przed strzeleniem np. w Tytana, trzeba przeciążyć jego tarcze, by w ogóle strzał odniósł skutek - kiedy się to jednak stanie - będzie warto.

Rodzaje broni

Broń Piechoty

Są to różnego rodzaju karabiny i strzelby, ładowane przez baterię noszoną przez żołnierza na plecach. Zwyczajna bateria noszona na plecach wystarcza na oddanie 50 strzałów z karabinu, oraz 25 strzałów ze strzelby. Dzięki zastosowaniu wzmacniającego filtru z goshenitu czas naświetlania jest bardzo krótki (wynosi około 0,02 s) dzięki czemu żołnierz może wystrzelić serię z karabinu, jednak preferuje się strzelanie precyzyjne, o ile nie walczy się z tyranidami bądź ciężko opancerzonymi przeciwnikami. Podobnie jest ze strzelbami - te są stosowane głównie do walki z tyranidami bądź w środowisku miejskim.

Broń montowana na pojazdach

Wraz z stworzeniem broni zerowej dla piechoty, Mistrz Kuźni Hefaistos wraz z pomocą Mechanicum opracował i stworzył nowy czołg oparty na podwoziu Sicariana, którego główne działa Herakles zastąpiono dwoma podwójnie sprzężonymi działkami zerowymi, posiada także dodatkowe uzbrojenie w postaci ciężkiego boltera umieszczonego w kadłubie czołgu oraz dwie dodatkowe bronie w sponsonach pojazdu, dobieranie w zależności od potrzeb. Czołg służy do walki z innymi pojazdami pancernymi przeciwnika i został nazwany Malleus Vacui - Młot Pustki. Potężne szklane kule o 20 cm średnicy, które wystrzeliwują działka zerowe to prawdziwe narzędzie zniszczenia któremu nie opiera się nawet Baneblade, a po usunięciu tarcz próżniowych, także tytany. Nadmienić należy, iż każde sprzężone działko może prowadzić niezależny ogień, co pozwala na walkę z więcej niż 2 przeciwnikami naraz. Minusem jest konieczność przewożenia naładowanej szklanej amunicji, która, przy zbyt mocnym uderzeniu może pęknąć, niszcząc czołg wraz załogą i niezłym kawałkiem przestrzeni wokół, dlatego ich załogi mają charakter samobójców. (Podobnie z resztą jak i towarzyszący im pancerniacy z osłony.)

Emiter Zerowy - broń ze względu na swe rozmiary montowana jedynie na Rycerzach z rodziny Primarch, przystosowana do niszczenia wrogów których możliwości regeneracyjne, czy to wynikające z technologii, jak np. nekroni, bądź biologii, jak w przypadku orków, utrudniają ich zniszczenie. Broń emituje falę promieniowania zerowego o zasięgu 60 metrów, rozbijającą na atomy wszystko, co nie jest chronione przez szkło bądź pole siłowe. Broń święci swe sukcesy zarówno w walce z orkami, nekronami jak i tyranidami - ale po prawdzie jeżeli padnie pole siłowe, broń zniszczy i tytana.

Broń Kosmiczna

Z racji tego, iż pole zerowe nie niszczy tarcz pola siłowego, zrezygnowano z prób konstrukcji broni zerowych do walki w pustce.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.