FANDOM

Karabin-melta Hellbringer

Trójlufowy karabin laserowy

Pierwsze prototypy były pozbawione zdobień jak i zaawansowanych systemów

Karabin ten,powstały stosunkowo niedawno w wyspecjalizowanych fabrykach na Cerberusie VI.Za twórcę uważa się dedalańskiego naukowca Protheusa Racka.Broń ta to rozwinięcie imperialnych rodzajów tego typu broni kilkoma odkryciami wyżej wymienionego autora oraz inżynierii wstecznej eldarskiej broni termicznej.Najważniejszą cechą tego karabinu jest zasięg około trzykrotnie przewyższający typowe melty.Poprawiono również szybkostrzelność(3 lufy) oraz ekonomię zużycia promethium przez co nie trzeba co parę strzałów zmieniać pojemnika z gazem.Zastosowanie jednak tych rozwiązań sprawiło że ta broń może być używana jedynie przez tech-marines w pancerzach Devastatorator i i to wyłącznie jako broń wymagająca obu rąk i sporej siły fizycznej oprócz rzeczonego pancerza wspomaganego.W zamian za te utrudnienia broń oferuje możliwość zrobienia piekła na ziemi wrogom i to na skalę jaką wcześniej nie zapewniały podobne typy uzbrojenia.

Hellbringer

Karabin melta Hellbringer A3 (wersja stosowana w Technokracji)

Zasilanie

Broń ta może być zasilana zwykłym promethium jednak osiągi znacząco wtedy spadają a zużycie paliwa niepokojąco rośnie.Polecaną "amunicją" do tego cacka jest stworzony przez tego samego autora "czerwony prometh"-będący w istocie promethium z koktajlem związków chemicznych katalizujących procesy spalające oraz zapewniające wydajniejszy(czyt.gorętszy) przebieg tego procesu.

Dostępność

Broń ta opatentowana zaledwie 15 lat temu dopiero zdobywa uznanie na polach bitew.Cena za pojedynczą sztukę na razie jest na tyle wysoka że tylko wyżej stojący w hierarchii zakonu pozwalają sobie na zakup tej broni(a technokracja na skalę masową handluje tylko A1(prawie że niezmienionym prototypem lub A2 będąca dość niewygodną w użyciu).Największe triumfy bron ta na razie święci w oddziałach pancernych- w których używaną jest do zatrzymywania pojazdów pancernych i mechów orków z olbrzymia skutecznością i spora widowiskowością.

Użytkownicy

Obecnie broń wdrażana jest w oddziałach ciężkiej piechoty Systemu, jednakże sporo sztuk trafiło do Wolnych Handlarzy-służą jako broń do walki z opancerzonym przeciwnikiem lub wyjątkowo upierdliwą fauna..Ponoć kilka partii trafiło-oczywiście za stosowną opłata- do zakonów Salamander i Żelaznych Pięści. Krążą plotki że broń tą bardzo polubił jeden z ich wybitnych wojowników Salamander awansowany obecnie na Mistrza nowego zakonu w Segmentum Tempestus -Gorok El Agrael.