FANDOM

Prolog

/ Badania skażenia Tyranidzkiego / planeta Ofmenea - 8 / Archiwa Światostatku Uthwe /

Bardzo duża aktywność Tyranidów nie pozwala na założenie większej placówki badawczej bez dużego ryzyka wykrycia. Proponuję ostrzał Skrzydeł Nocy i Synów Furii. Eldarzy ze zaawansowanymi umiejętnościami psionicznymi powinni nadawać się idealnie do wsparcia wojsk z wysokich klifów. Niektórzy Tyranidzi zamaskowali się na bagniskach, dlatego potrzebujemy trochę zwiadowców, aby w porę ich wykryć i żeby nasi wojownicy nie zostali pochłonięci przez ich odmęty.

Dane z analiz wykazały, że aż 60% roślin doznało mutacji poprzez Tyranidzkie Skażenie. Musimy działać naprawdę szybko, albo niechybnie poniesiemy klęskę. Mamy za to pewną przewagę: Ci Tyranidzi są naprawdę agresywni nawet wobec pobratymców i umysł roju nie jest w stanie kontrolować ich wszystkich. W przesłanych dokumentach, zaznaczyłem na mapach punkty, w których należy zdetonować ładunki dźwiękowe, aby wywołać zamieszanie wśród tych prymitywnych istot.

Na koniec chciałbym opublikować ciekawe, choć wydawające się być niewiarygodnymi wyniki badań. Otóż, niektóre osobniki osiągają najwyżej wzrost 1/2 ludzkiego niemowlęcia (tak, wiem Arcyprorokinio, ale nie mogłaś wtedy wygrać z Kruczą Gwardią i nie chciałem ci o tym przypominać). Jakby nie dość był zadziwiający poprzedni fakt, te osobniki są o wiele inteligentniejsze od reszty o raz odznaczają się w różnym stopniu zdolnościami psionicznymi. Niestety, choć posiadają cienki, ale bardzo mocny pancerz, często stają się ofiarami większych osobników, a ostatnie okazy, które zostały schwytane do badań wygłodziły się na śmierć (dopiero w ostatnich godzinach ich życia dowiedzieliśmy się, że jedzą specjalny gatunek glonów oraz skorupiaki). Nie stanowią dla nas zagrożenia zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę ich rzadkość.

Egzarcha Tivean Feavr. 05.07.32r. M.41

Orkowe Waaaght! Herszta Trorghulla 12.03.435r. M.41

Orkowy Herszt Trorghull był wściekły. Właśnie jeden z Mekaniakowych pentaków (jak można się domyślić właśnie zakończył swój żywot) przerwał jeden z jego rzadko pojawiających się snów, w których zwyciężał tych nadętych ludziuf. Właśnie miał powiesić szkielety ich dowódców na wielgachnym sztandarze (uważał, że czaszki to za mało), kiedy ten tempy ghyrowy buc wydarł japę, że bitka nadchodzi. Ofszem, bitka ważna, ale nie tak jak sny o triumfie, a po drugie: Bitka jeszdże daleko! Burszuj bystrym okiem ocenił wroga. Metalowi ludziowie! Dawno nie miał z nich trofeów, chociaż szom bardzo ciężkie.

- Chej, Chopaki! szykujcie topory! Jezd tu trochę do porąbania!

- Waaaaaghht!!!!

I w tym momencie Herszt popełnił poważny błąd strategiczny. Zamiast poczekać, aż Nekroni podejdą bliżej, kazał Orkom zaszarżować prosto na wzgórze z za, którego nadchodziła wroga armia. Nekroni szybko eliminowali Orków zanim ci dobiegli do nich. Niedobitki oraz ,, Kamikadze " eliminowały upiory. Wtedy Herszt wysłał dwa Rozgniatacze, myśląc że roztrącą wrogie odziały. Niestety Rozgniatacze zsuneły się po stromym zboczu na resztki pola minowego pozostałego po wygranej walce z Siostrami Bitwy. Herszt wykonał wtedy desperacki atak. Miał wielką odwagę, ale tym razem nie skorzystał ze swojej ogromnej inteligencji. Zawezwał swoją Gwardię Przyboczną złożoną z najlepszych Burszujów na planecie i ruszył na wroga. Co dziwne, kiedy wyzwał Lorda na pojedynek, okazało się, że jest trochę zwinniejszy od nekrońskiego dowódcy. Temu drugiemu jednak nie przeszkodziło przedziurawić bak z paliwem od pancerza wspomagającego Herszta. Bak był świeżo napełniony i płomień szybko rozszedł się po całym pancerzu nieszczęsnego Orka. Ten jednak nie zamierzał się tak łatwo poddać. Zacisnął Energopazur na piersi Lorda uszkadzając przy okazji jego systemy regeneracji, a następnie wykorzystując całą swoją siłę, rzucił go na pole minowe gdzie ten nie miał już żadnych szans na przeżycie. Wściekli Pariasi Lorda, którzy dzięki przewadze liczebnej uporali się z Gwardią Przyboczną, teraz ruszyli żeby zadać śmierć Hersztowi. Nie miała być jednak szybka.

Koniec części pierwszej. Część druga >