FANDOM

"Sram na waszego Imperatora. Śmiało, torturuj mnie jak chcesz. Mam nadzieję, że wymyśliliście coś nowego, bo zaczynam się nudzić. Śmiało, dostarczcie mi wrażeń - Przesłuchujący jednego z najgorszych odstępców, plugawego marines Kakofonii Inkwizytor uśmiechnął się tylko i skinął głową. - Och, jakbyś zgadł. Wymyśliliśmy coś, jestem przekonany, że ci się spodoba. Przynieście "to" - Vulgatus uśmiechnął się, czekając podekscytowany na nową zabawkę Imperialnych, która dostarczy mu nowych doznań. Jeden z pomocników Inkwizytora zniknął z jego pola widzenia, wracając po kilku minutach z karabinem w rękach , który wyglądał na laserowy. Uśmiechnął się pogardliwie i zamierzał zacząć kolejną obraźliwą tyradę na Imperatora, gdy Inkwizytor przejął broń od pomocnika i niespecjalnie celując wystrzelił. Nagle Vulgatus przestał czuć cokolwiek. Pustka, jakiej nigdy nie zaznał, całkowite odcięcie od jakichkolwiek bodźców. I wtedy Vulgatus zaczął krzyczeć..." - Testowe przesłuchanie marine z Dzieci Imperatora z użyciem Odcinacza. (Przesłuchiwany złamał się po 3 dniach "tortur", dopisek Inkwizytora przesłuchującego).

Synaptyczny Karabin Odcinacz

Odcinacz

Odcinacz

Synaptyczny Karabin Odcinacz, skrótowo nazywany po prostu Odcinaczem, jest pochodną nekrońskiej technologii broni synaptycznej wykorzystywanej przez Piętna Śmierci. Dane na temat zdobycia tej broni jak i czasu, kiedy to się stało, zostały utajnione przez Inkwizycję, która razem z kilkoma członkami Mechanicusu, w wielkiej tajemnicy rozpoczęła analizę wsteczną tej technologii. Stopień jej skomplikowania przekraczał jednak możliwości intelektualne naukowców i bardziej łutowi szczęścia można przypisać sukces w stworzeniu wielce osłabione wersji, w stosunku do pierwotnej broni Odcinacza. Po kilku dniowych testach przekonano się, iż nawet wielokrotne postrzelenie z tej broni celu nie daje tych samych efektów co pojedynczy strzał z dezintegratora. Odcinacz pozbawiał trafiony cel zmysłów na czas 3 minut, gdy zaś Synaptyczny Dezintegrator w pełni niszczył układ nerwowy celu, doprowadzając w krótkim czasie do obłędu bądź bezpowrotnej utraty świadomości. Mimo to, broń ta została przyjęta w Imperium z dużym entuzjazmem, szczególnie przez inkwizytorów, arbitatrorów oraz astartes z zakonu Mrocznych Aniołów oraz ich sukcesorów.

Zasilanie

Broń zasilania jest standardowym akumulatorem do broni energetycznych, własnego wzoru. Energii starczy na 50 strzałów.

Dostępność

Odcinacz, mimo statusu nowości oraz herezji znalazł wielu chętnych nabywców z różnych organizacji imperialnych, a także wśród Wolnych Handlarzy i gwardiach pałacowych planetarnych możnych.

Przeznaczenie

Siły Imperialne używają Odcinaczy, gdy trzeba pojmać jakiś cel podczas zaciętej walki, do wprowadzania chaosu pomiędzy siły przeciwnika, czy łapaniu przestępców. Ponadto, w przypadku sług Slaanesha broń ta wykorzystywana jest do torturowania ich, bowiem zadawanie im największego nawet bólu nie ma sensu - jest to dla ich pana tylko kolejne doświadczenie. Pozbawienie ich możliwości fizycznego doświadczania świata jest dla nich największym cierpieniem.

Broń skuteczna jest przeciwko wszystkim celom organicznym, zupełnie zaś nieskuteczna jeśli chodzi o maszyny.

Zdrada

Odcinacz nie trafił jednak tylko w ręce Imperialistów, lecz także i astartes Chaosu służących Malalowi. Jeden z jego demonów od samego początku prac podszył się pod jednego z naukowców, biorąc udział w tworzeniu broni oraz jej testowaniu (wg. danych Inkwizycji, to właśnie fałszywy naukowiec jest głównym twórcą tej broni, pozostaje tajemnicą, czemu pomógł Imperium ją stworzyć, zamiast ukraść plany i stworzyć broń tylko dla swoich). Fałszywy naukowiec zabił swoich towarzyszy, gdy przekonał się iż broń działa, zostawiając jednak jej plany nienaruszone. Dzięki temu Imperium mogło ją stworzyć i zacząć pracę nad systemem obrony przed nią.

Przeznaczenie

Broń ta jest wykorzystywana przez sługi Malala do "zdobywania pożywienia" w czasie bitew, przede wszystkim z Imperium, chociaż wcale często zdarza się, iż wyznawcy Zdrajcy pożerają przedstawicieli innych ras niż ich własna.