FANDOM

Rycerz Pogromca - pancerz bitewny nowego typu Primarch, stworzony z myślą o gromieniu mas jednostek wszelkiego typu.

Amon Amarth - Victorious March -Fanvideo-

Opis

Zaprojektowany w późnym 41 millenium przez duet astarte - jokaero dla astartes został niemalże zakazany, skończyło się jednak tylko na braku aprobaty Mechanicum. Maszyna podzieliłaby los Predatora Baal Krwawych Aniołów, gdyby nie zalety nowego Rycerza - śmiercionośne uzbrojenie, mocna tarcza oraz możliwość przeniesienia na maszynę oraz wykorzystania nadludzkich możliwości fizycznych Aniołów Śmierci zadecydowały o popularności tych maszyn.

Pogromca, powstał dzięki pracy połączonych w jednym celu umysłów oraz dzięki nowemu źródłu energii, dzięki któremu udało się stworzyć mocną tarczę otaczającą całą maszynę, a także uzbroić go w potężne energetyczne uzbrojenie siejące śmierć wśród wrogów Imperium. Fala plazmy uzupełniona o niesamowicie celne i potężne strzały z combi działa elektromagnetycznego i celne cięcia niesamowicie zaawansowanego Brzeszczota Plazmowego pozwalają mu na równą walkę z każdym niemal przeciwnikiem.

Duch Maszyny

Astartes, którzy odważą się zasiąść za sterami Pogromcy, mówią o niesamowitym skupieniu, które ich ogarnia i furii, którą rozpala widok wrogów Imperium, kimkolwiek by oni nie byli i która nie gaśnie, nim ostatni z nich nie padnie. O dziwo, nie czerpią oni przyjemności z samego faktu zabijania, a z wypełniania obowiązku jakim jest obrona Imperium przed Xeno i heretykami. Co więcej z czasem odkryto, że w niewiadomy sposób więź pomiędzy pilotem a maszyną uodparniała tego pierwszego na podszepty Chaosu.

Wyposażenie i Parametry

Pogromca jest Rycerzem typu Primarch, oznacza to, że jest wyższy, lepiej opancerzony oraz o wiele szybszy od swoich braci z rodzin Cerastus oraz Questoris - dzięki niesamowicie zaawansowanym sztucznym mięśniom maszyny oraz niesamowitego połączenia pomiędzy pilotem a Rycerzem, pilot wykorzystuje swoje walory fizyczne: siłę i refleks, by efektywniej używać pancerza bitewnego, dzięki czemu maszyny te dorównują zwinnością eldarskim Tytanom, a dzięki zastosowaniu rekombinacji genetycznej na pilotach, potrafią nawet ją przewyższyć.

Jest on uzbrojony w baterię 3 sprzężonych obrotowych dział plazmowych ze znajdującym się pod nimi lufą śmiercionośnego ciężkiego działa elektromagnetycznego - burza plazmowych pocisków eliminuje zarówno ciężkie i lekkie pojazdy co piechotę, jednak gdy nie opłaca się marnować czasu na zlikwidowanie tarczy wrogiego pojazdu bądź stanowi on zbyt wielkie zagrożenie, eliminowany jest on jednym strzałem - dodatkowo możliwość regulacji wiązki pozwala wybrać pomiędzy zlikwidowaniem grupy piechoty czy kilku pojazdów.

Czasem dzieje się jednak tak, że szczególnie potężny przeciwnik przeżywa ostrzał - w takim wypadku robotę kończy eleganckie cięcie Brzeszczotu Plazmowego podobnie jak bliźniaczy Brzeszczot Nawałnic emitującego wokół ostrza pioruny plazmy.

Uzbrojony jest w zmodyfikowaną i stworzoną specjalnie dla tego typu Rycerzy Jonową Tarczę Iskrzącą Sanktuarium, wydajniejszą od tarcz pobratymców oraz okrywającą całego Rycerza, a także chroniącą przed bezpośrednimi atakami w zwarciu.

Funkcje w Boju

Pogromca sprawdza się wszędzie tam, gdzie inne dostępne środki okazały się nieskuteczne, bądź sytuacja jest zbyt poważna, by marnować czas na cokolwiek innego. Z tego powodu jest on używany tak często i na tylu polach walki, iż stanowi on symbol nadziei dla sług Imperium, zaś xenos odczuwają wobec niego szeroką gamę uczuć od podziwu i zazdrości, po strach i nienawiść. Doskonale radzi sobie z masami piechoty jak i pojazdów, dzięki swym mocnym tarczom i możliwości bieżącej wymiany zużytej baterii na nową, może on przetrwać nawet ataki zamaskowanych przeciwników, czego maszyny te dowiodły podczas walk z Dominium Tau. Pogromca, będący prawdziwym technologicznym cudem stanowi równorzędne wyzwanie dla niemal każdego typu wojsk jakie mogą wystawić przeciwnicy Imperium wszelkiej maści.

Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie Pogromcy stanowią:

Bateria plazmowa wzór Eliminacja - Wmontowana w lewe przedramię.

Ciężkie działo elektromagnetyczne - Podczepione pod baterię plazmową.

Brzeszczot Plazmowy - Dzierżony w prawym przedramieniu.

Jonowa Tarcza Iskrząca "Sanktuarium" - wbudowana w Pogromcę.

Opcjonalne wyposażenie:

Podwójne Autodziałko Icarus - montowane na plecach.

Wyrzutnia Rakiet Ironstorm - montowana na plecach.

Wyrzutnia rakiet Stormspear - montowana na plecach.

Prawo Imperialne

Stanowi ono, iż na zakon nie może przypadać więcej niż 5 sztuk tych maszyn (po jednym na 2 kompanie w zakonie podążającym za Codex Astartes). Zasada ta znosi się jedynie dla zakonów zagrożonych wyginięciem - wojowników takich zakonów wycofuje się ze stref wojny i szkoli na operatorów Pogromców. Kiedy tylko dany marine przejdzie szkolenie, zasiada w kokpicie Rycerza by u boku sił Gwardii bądź sojuszniczych zakonów ruszyć po słuszną zemstę, a gdy jej dokonają, dalej walczyć za Imperatora.

Znani Pogromcy

"Runigard" - na tronie "Runigarda" spoczywa brat Isildur, pierwszy z marines który zasiadł za sterami Rycerza. Aby zostać Rycerzem, zrzekł się dowództwa nad 6 kompanią Niosących Karę, która przeszła pod dowództwo Baela - Egzekutora zakonu. Pomyślnie przeszedł próbę połączenia z Rycerzem poprzez tron Mechanicum, tym samym dając przykład braciom tak własnego, jak wielu innych zakonów marines. Dzięki jego zasługom podczas wojny ze zdrajcami z legionu Niosących Słowo dowiódł potęgi tworu jego zakonnego brata oraz w znacznej mierze przyczynił się do ocalenia swego zakonu, eksterminując dwa zdradzieckie tytany, kompanię Opętanych marines oraz odesłał z powrotem w Osnowę setki demonów.

W budowie.