FANDOM

Sakura - bogaty kulturalnie świat feudalny w Ultima Segmentum.

Geografia

Prawdziwy raj. Położona w środku Ultima Segmentum, Skura ma bardzo łagodny klimat sprzyjający rozwojowi rolnictwa. Czasy obiegowy i obrotowy są zbliżone do tych terrańskich (360 dni oraz 22 godziny).

Świat posiada jeden mały kontynent oraz niezliczone ilości jeszcze mniejszych wysp. Powierzchnię pokrywają bezkresne stepy oraz czasami lasy liściaste. Gdzieś dalej, poza terenem jurysdykcji Imperium na planecie znajdują się wielkie wulkany, które wybuchając co około trzy lokalne lata, zakrywają niebo Sakuranom powstałymi chmurami pyłu wulkanicznego.

Sakurańska atmosfera jest bogata w tlen i azot oraz jest prawie całkiem pozbawiona zanieczyszczeń przemysłowych. Jedynie okolice miast są mocniej zanieczyszczone, ale poza nimi, spokojnie można oddychać pełną piersią.

Planeta ma dwa księżyce: jeden z nich Adeptus Mechanicus uczyniło swoją "bazą wypadową", czyniąc zeń posterunek obronny oraz małą stocznię, która zaopatruje handlowe floty Sakury w nowe statki kosmiczne; drugi natomiast satelita jest małym światem-rezerwatem, gdzie człowiek może w spokoju odpocząć na łonie natury. Czyni to z tych księżyców swoiste Yin-Yang.

Historia

Historia Sakury jest nierozerwalnie związana z terrańskimi kolonistami, a raczej - regionem kolebki ludzkości, z której się wywodzili. Był to ponoć Kraj Kwitnącej Wiśni, znany inaczej jako Japonia. Koloniści z tej krainy przybyli na tę planetę w Mrocznym Wieku Technologii. Krótko po założeniu pierwszych osad, rozwinął się na Sakurze feudalizm, na którego czele stał cesarz. Potomkowie kolonistów przeżywali drugą epokę Edo.

Kiedy Imperator przybył na Sakurę w okresie Wielkiej Krucjaty, był niemało zaskoczony, ujrzawszy nie tylko dobrze prosperującą kopię terrańskiego państwa, ale też tylu wojowników chcących zmierzyć się z Nim w honorowym pojedynku. Władca Ludzkości nie potrafił im odmówić. Efektem były prawdziwe deszcze samurajów padających jeden po drugim od Jego miecza. Ci, którzy przeżyli spotkanie z Władcą Ludzkości, poprzysięgli Mu wierność do śmierci.

Herezja Horusa

Khorne był wręcz zachwycony widokiem tylu lojalnych i niezwykle honorowych wojowników. Herezja Horusa była dlań datą wyczekiwaną tak, jak dla dziecka urodziny. Kiedy Mistrz Wojny wypowiedział swojemu Ojcu posłuszeństwo, Bóg Krwi bezzwłocznie rzucił się na Sakurę, zatruwając umysły dzielnych samurajów rządzą mordu. Ten problem mogli rozwiązać tylko lojalni Imperatorowi Kosmiczni Marines, a i tak było to niemałe wyzwanie z uwagi na zdolności i liczebność Sakuran.

Czasy obecne

Świat Kwitnącej Wiśni do dzisiaj liże rany po tej strasznej plamie na honorze, jaką była Herezja Horusa. Wojnę z Khornem uznają jako sprawę osobistą, zatem ilekroć gdzieś pojawia się choćby ślad małego demona, Sakuranie natychmiast niszczą to zagrożenie.

Sakuran

Sakurański wojownik

Mieszkańcy

Sakuranie to lud niezwykle uczciwy, skromny i honorowy. Nawet szlachta taka jest, co sprawia, że sakurański rząd może zostać uznany za doskonałe przeciwieństwo takiej Scintilli, gdzie dasz komuś w łapę i tylę cię oficjalnie widzieli. Nic dziwnego, że Khorne tak sobie ich przypodobał.

Pomimo wielkich różnic pomiędzy szlachtą a chłopstwem, spory wybuchają rzadko i szybko się kończą, jako że wszyscy są świadomi swojej misji wobec Imperium i Imperatora.

Szlachta sakurańska ma na punkcie honoru takiego fioła jak Adeptus Mechanicus na punkcie STC. Wielu jej przedstawicieli ma wśród przodków zdrajców, którzy zeszli na ścieżkę Chaosu. Do dziś odpokutują oni decyzję swoich praojców. Jeśli taki Sakuranin popełni jakąś niezwykle haniebną zbrodnię (dajmy na to - własnoręczne zabicie rodziny), ma jeszcze szansę uratować swój ród od plamy na honorze z jego strony poprzez rytualne samobójstwo. Wbija sobie wtedy ostrze sztyletu po samą rękojeść w brzuch, rozcinając go w poziomie, by wnętrzności wypadły na zewnątrz. W tym czasie recytuje on litanię do Imperatora o przebaczenie za hańbę. Śmierć jest szybka, lecz niezwykle bolesna. Tylko najsilniejsi wytrzymają bez choćby jęku bólu.