FANDOM

"Pancerny trzystumetrowy pociąg pojawiający się z podziemi pomiędzy twoimi umocnieniami i siejący zniszczenie to ostatnie, co chciałbyś ujrzeć. Dopóki z jego wnętrza nie wychyną ciężko uzbrojeni marines." - Mistrz Kuźni Hefaistos podczas prezentacji pojazdu radzie zakonu.

Siupryza - Jedno z najlepszych dzieł uzdolnionego Mistrza Kuźni Hefaistosa, 300 metrowy pociąg pancerny, zdolny do podróży pod ziemią oraz przewiezienia w swoim wnętrzu dwóch kompani marines bądź jednej, wraz z drednotem, 3 ścigaczami landa oraz predatorem. Dodatkowo, niezależnie od przewożonych sił, pociąg zawsze przewozi 10 działek Tarantula.

Podziemny Pociąg

Oparty na projekcie pojazdu wykorzystywanego przez Mechanicus w górnictwie, pociąg na swym przedzie ma zamontowane palniki plazmowe, zaś w nadbudówkach na dachu oraz z boków wysuwają się ciężkie działa laserowe, baterie sprzężonych dział pół - automatycznych, sprzężonych ciężkich bolterów oraz pojedyncze magna - melty na obu stronach pojazdu. Potężny pojazd ma średnicę 50 metrów oraz długość 300, a porusza się dzięki połączeniu antygrawitacji, gdy jest na powierzchni, oraz dzięki ostrzom obracającym się dookoła jego osi i wrzynającym się w skałę gdy jest pod ziemią.

Pancerz

Pancerz pojazdu stanowią naprzemiennie ułożone warstwy ceramitu, plastali i kilku innych metali, tworzące gruby na 30 cm pancerny płaszcz, dzięki któremu "Siurpryza" może przetrzymać nielichy ostrzał, ale także poruszać się nisko pod ziemią nie bacząc na wysokie temperatury ani twarde ściany przez które musi się przebijać.

Uzbrojenie

Zasilanie

W budowie :D