FANDOM

Historia

Misja wysłana przez jedno z wcieleń Imperatora,która z czasem poza granicami światła Astronomicanu rozrosła się najpierw do postaci Technokracji Cerberyjskiej a obecnie do Imperium Technokratycznego posiadała potężne zasoby najbardziej zaawansowanych STC jakie w Złotej Erze ludzkość była w stanie stworzyć. Projekty te wraz z osprzętem do produkcji były w większości konstrukcjami prototypowymi przez co nawet wtedy były czymś co olśniewało zaawansowaniem. Jednak początkowo koloniści budujący Technokrację postawili na ochronę sprawowaną przez Ludzi z Żelaza a sami zajęli się urbanizacją i zdobywaniem nowych terenów lekko odpuszczając działania w rozwój technologii militarnej. Ówczesne STC wraz z gigantycznymi fabrykami co prawda oprócz LzŻ produkowały też Tytany i Rycerzy a nawet uzbrojenie dla ludzkiej części armii budowanej przez super-żołnierzy (bezpośrednich przodków Technocratic Marines). Jednak przy końcu Złotej Ery do władz Technokracji doszły raporty zarówno o burzach Osnowy jak i przypadkach nieposłuszeństwa mechanicznych żołnierzy. Zapobiegliwi Cerberyjczycy podjęli wówczas- podobnie jak kilkanaście innych zaawansowanych frakcji- decyzję o zniszczeniu robotów oraz zabezpieczeniu się przed koszmarami Immaterium. Wówczas to na globach Technokracji wybuchła intensywna choć stosunkowo krótka wojna. Przewagą ludzi był na pewno fakt że cerberyjska frakcja robotów nie przejawiała cech buntu i to ludzie byli stroną atakującą. Jednak mimo wygranej i - co nietypowe dla Scienta Cultum- zniszczeniu większości zapisków o tych maszynach- zniszczeniu uległo około 80% Tytanów a z używania Rycerzy cerberyjczycy zrezygnowali sami odkrywając wadę Tronu Mechanicum . Z racji że wielu przeczuwało- zresztą słusznie- Erę Zamętu najlepsze umysły Scienta Cultum rozpoczęły badania nad nowymi maszynami i pancerzami bitewnymi w miejsce zniszczonych.

Ostatnim akordem starych typów maszyn była wojna z proto-Tyranidami gdzie po raz ostatni walczyli cerberyjscy Rycerze i zbudowano ostatnie Tytany starych wzorów. Po tym apokaliptycznym konflikcie dziejącym się w Erze Walk i Technokrację dotknęła stagnacja spowodowana zniszczeniami jakie spowodował konflikt. Jednak nawet wówczas inżynierowie intensywnie badali stare konstrukcje łącząc je w coś zupełnie nowego- Spider Tytana XC-12.

Nowe Tytany w sile 100 maszyn swój debiut bojowy miały podczas niesławnej Wojny Objawienia. Te stosunkowo niewielkie maszyny- wysokością dorównują zaledwie większym okazom Warhound'a- to jednak zbudowane są w innej koncepcji. Maszyny te wykorzystując osadzenie na 4 potężnych, mechanicznych kończynach zdolne są przenosić na pokładzie niesamowite ilości uzbrojenia. Przekonały się o tym Żelazne Dłonie które musiały odcięte na planecie desperacko odpierać skoordynowane ataki tych maszyn i Tech-marines'ów.

Jednak mimo intensywnego dopracowania samej konstrukcji XC-12 oraz budowania dziesiątek rodzajów uzbrojenia dla nich oraz setek zwyciężonych dzięki tym maszynom bitew dopiero asymilacja Tau i Demirugów oraz odnalezienie Prymarchy Raidena dało bodziec do zbudowania całej serii nowych maszyn dorównujących a nawet przewyższających swoimi możliwościami Imperialne Tytany.

Typy Technokratycznych Tytanów

Goliath Class Titanic Knight

XV-13 Goliath Class Titan

XV-13 Goliath- Tytan zaprojektowany przez Raidena i zespół ludzkich naukowców bez udziału zasymilowanych xenos. Jest to największy spośród wszystkich Tytanów gdyż wielkością dorównuje (a nawet lekko przerasta) Tytany klasy Emperor. Ta konstrukcja korzysta z miksu technologii ludzi i xenos czerpiąc garściami z projektu Rycerza Eureka przez co różni się od maszyn Imperium.

Konstrukcja napędzana jest dwoma reaktorami: udoskonalonym plazmowym i reaktorem Regeneratio (udoskonalony projekt reaktora Nova od Tau) przez co maszyna jest niezwykle mobilna, pozwala zasilać potężne systemy uzbrojenia a także system Tarcz Próżniowych. Ze względu na zdublowany napęd bardzo ciężko przeciążyć tarcze a nawet jeśli do tego dojdzie pancerze tych maszyn to wielowarstwowy kompozyt z najdoskonalszych materiałów jest bardzo trudny do przebicia. Na uzbrojenie takich maszyn wchodzą dziesiątki odpowiednio powiększonych megabolterów, super-melt, dział plazmowych a nawet dział Volkite identycznych niemal z używanymi przez czołg typu Glaive.Maszyny te czasem używają nawet ciężkich dział energetycznych identycznych jak te w starszym wzorze XC-12. Oprócz tego każda maszyna tego typu posiada wbudowane w "przedramiona" potrójne działo szynowe w jednej i wielolufowy miotacz płomieni w drugiej oraz umiejscowioną w "klatce piersiowej" maszyny wielolufowy Miotacz Plazmowy co jest spadkiem po klasie Eureka.

Same maszyny ze względu na potęgę cieszą się wielkim uznaniem jednak nawet super-zaawansowane megafabryki w Układzie Sigurd, Phobos czy Hades są w stanie przez standardowy rok wyprodukować "zaledwie" 10 takich maszyn (z czego 6 powstaje w Układzie Sigurd). Oczywiście konstrukcje te są niezwykle żywotne i nawet ciężko uszkodzone nadają się do naprawy jednak spotykane są tylko tam gdzie jest potrzeba niesamowicie apokaliptycznej siły ognia. Zresztą żeby megafabryki mogły w rok złożyć te 10 Tytanów tej klasy musiałyby ograniczać produkcje całej reszty uzbrojenia przez co rocznie powstaje max 1-2 takie maszyny za astronomiczną cenę.

Centurion Class Titanic Knight

XB-14 Centurion class Titan

XB-14 Centurion- Jest zbudowanym przez Prymarchę Raidena i zespół xenos Tytanem podobnie jak większy kuzyn opartym no hybrydowe technologie zaczerpnięte z prototypów Rycerza klasy Eureka. Sam Centurion jest wielkościowo odpowiednikiem imperialnych Warlordów a ze względu na specyficzne uzbrojenie nazywany jest "Łowcą Gigantów". Mimo mniejszych rozmiarów zasilany jest identycznymi reaktorami jak większy Goliath co wraz ze smuklejszą budową sprawia że jak na tak wielką maszynę jest niezwykle szybki. Dzięki miniaturyzacji i zaawansowanym materiałom posiada niezwykle skuteczny system Tracz Próżniowych oraz skuteczny pancerz kompozytowy. Co ciekawy ten Tytan posiada coś na kształt olbrzymiego plecaka skokowego wiec zdolny jest do niezwykle dalekich skoków dzięki olbrzymim silnikom rakietowym na plecach maszyny (zużywa to takie ilości zmodyfikowanego Promethium że każdy taki manewr trzeba ostro przemyśleć).

Na uzbrojenie takiego typu Tytanów wchodzą identyczne systemy uzbrojenia jak dla XV-13 jednak zwykle używane są konfiguracje z wielolufowymi railgun'ami, bolterami czy też działa plazmowe i grawitonowe. W odróżnieniu od większego kuzyna maszyny te posiadają zamontowane w "przedramionach" 2 potężne ostrza rezonansowe a do walki często stosują (oczywiście dostosowane do ich rozmiarów) Tytaniczne Glewie. Są to olbrzymie energetyczne halabardy z wbudowanymi działami grawitonowymi zdolne do rozcięcia ( lub zmiażdżenia strzałem grawitonowym)większości napotkanych maszyn typu imperialne Tytany i Rycerze, Eldarskie Tytany czy też Pancerze Bitewne Tau. Ze względu na mniejszy (choć dalej znaczący) koszt oraz komplikacje projektu nawet tak zaawansowana frakcja jak Imperium Technokratyczne nie ma na stanie wielu takich maszyn. Rocznie powstaje ich około 4-5 ale ze względu że używane są zdecydowanie częściej niż Goliath'y powoduje iż częściej muszą być serwisowane a i straty wśród nich są bardziej widoczne. Co ciekawe ich budowa zajmuje się poza Układami-Kuźniami (Scienta Cultum nie bawi się w półśrodki typu Planety-Kuźnie) również zaawansowany, choć nie kwalifikujący do wcześniej wspomnianej grupy, Układ Gladius.

Mastodont Class Titan

XN-15 Mastodont class Titan

XN-15- Jest następcą skutecznego choć antycznego projektu XC-12. Podobnie jak poprzednik jest czworonożny choć tutaj zespoły Scienta Cultum inspirowały się budową wielkich ssaków zamieszkujących wiele planet Technokracji. Jak słusznie zauważono XC-12 miały problemy po trafieniach w stawy gdyż ich insektoidalna budowa stawała się wówczas ich przekleństwem co powodowało eliminację z pola walki a czasem i z użytku. Ze względu że postanowiono powiększyć tą klasę "wzrostem" dorównuje ona Tytanom klasy Reaver ale przenosi zdecydowanie większy arsenał złożony z grzbietowego Działa Akceleratowanego (powiększonej wersji znanej z super-czołgów Astartes) choć tutaj montuje się równie często znane z poprzednika Super Działo Plazmowe bądź działo Volkite. Do tego maszyny te w swojej budowie mają zawarte całe systemy pomniejszych dział i działek oraz wyrzutni rakiet co powoduje że są idealnymi maszynami wsparcia ogniowego. Dodatkowo maszyny te posiadają zdolności do niezwykle skutecznego taranowania innych maszyn (co nieraz zaskakuje przeciwników).

Ze względu na mniejsze rozmiary maszyny te napędzają albo ulepszone reaktory plazmowe (zwłaszcza te produkowane w Układzie Sigurd) albo reaktory Regeneratio (zwłaszcza te z Układu Hades). Również ich system Tarcz Próżniowych jest słabszy niż te znane z większych modeli choć dalej jest on skuteczny. Ze względu na zaawansowanie samego Imperium Technokratycznego jak i nieco prostszy od innych Tytanów projekt rocznie powstaje nawet 12-15 takich maszyn, również przy użyciu zdobycznych Planet-Kuźni.

X-9 Raptor Battlesuit

X-9 Raptor Knight

X-9 Raptor Knight- Jest to opracowany przez technokratycznych Tau i Demirugów Rycerz wzorowany na designie Pancerzy Bitewnych. Sama maszyna jest wielkości Imperialnego Rycerza jednak w odróżnieniu zarówno od imperialnych jak i tau'owskich przodków posiada sprawne "kończyny" i używa do walki dedykowanych im mega-bolterów, dział szynowych itp. Podobnie jak wynalazki Tau posiada skuteczne Plecaki Skokowe ale w odróżnieniu od nich często występują konfiguracje tej maszyny walczące odpowiednio wielką bronią białą.

Ze względu na swoją przydatność i wycofanie Pancerzy Bitewnych Ortheus X-9 coraz częściej widuje się całe oddziały tych maszyn gdzie swoimi epickimi desantami z Barek Desantowych zdolne są rozorać wrogie linie. Co ciekawe wielu z ich pilotów nie jest ani Tau ani ludźmi a Terellianami i to właśnie te wierne Technokracji jaszczury słyną z niezwykle skutecznego używania tych maszyn.Artykuł w budowie !!!!